Abonament na muzea w Lombardii, Piemoncie i Dolinie Aosty jest jedną z najciekawszych propozycji zarówno dla mieszkańców jak i dla turystów chcących intensywnie zwiedzać muzea. Problemem dla niektórych osób może być proces zakupu. Jak kupić Abbonamento Musei? Jak kupić abonament na muzea jeśli nie mamy numeru Codice Fiscale? Gdzie kupić Abbonamento Musei? Podpowiadamy jak stać się jednym ze szczęśliwych posiadaczy abonamentu.
Abonament nawet na około 500 muzeów w trzech regionach Włoch (tutaj lista muzeów na Abbonamento Musei) w większości przypadków bardzo się opłaca. Tutaj przedstawiamy cennik Abbonamento Musei. Jak go kupić?
Wiele osób panikuje, bo tak samo jak w przypadku rejestracji w Trenord, wymagany jest numer Codice Fiscale. Konto Trenord można jednak założyć bez Codice Fiscale (tutaj podpowiadamy jak), a zakup abonamentu na muzea wymaga numeru niezależnie czy wybierzemy fizyczną placówkę czy zakup w aplikacji. Co więc zrobić?
Zakup w fizycznym punkcie

Zakup w fizycznym punkcie jest droższy niż zakup elektroniczny. Gdzie kupić abonament na muzea?
Abbonamento Musei można kupić w 84 punktach znajdujących się w Lombardii, Piemoncie i Dolinie Aosty. Jakich? Najczęściej w największych muzeach lub punktach informacyjnych. W Mediolanie kartę kupimy w 14 miejscach w tym na przykład Adi Design Museum, Grande Museo del Duomo przy katedrze czy też Narodowym Muzeum Nauki i Technologii im. Leonarda da Vinci.
W Bergamo można kupić w Accademia Carrara i w Convento di San Francesco. W Turynie na przykład w Gallerie d’Italia Torino albo w punkcie informacji turystycznej Infopiemonte. Pełna lista punktów jest na oficjalnej stronie internetowej.
W takiej sytuacji cena karnetu jest nieznacznie wyższa niż zakup bez karty fizycznej ale zwykle panie z obsługi pomagają tym, którzy nie mają numeru CF. Co jeśli chcemy zaoszczędzić i przy okazji mieć wgląd w historię odwiedzonych muzeów i korzystać z aplikacji?
Zakup na stronie internetowej lub w aplikacji
Tak samo jak karnet na Lombardię IO Viaggio czy bilety na autobusy w Bergamo zawsze najlepiej kupować w aplikacji lub na stronie internetowej. Abbonamento Musei też możemy tak kupić. Wymaga to od nas utworzenia konta i wprowadzenia numeru Codice Fiscale.
Jak kupić kartę jak nie mamy tego numeru? Codice Fiscale do celów zakupu karty można sobie wygenerować w Internecie. W Internecie znajdziecie bardzo wiele stron internetowych, które pozwalają na wygenerowanie takiego numeru i wówczas wygenerowany numer wklejacie do formularza i dokonujecie zakupu.
Zakup abonamentu przez Internet
Abonament można kupić na oficjalnej stronie internetowej. O ile strona prezentująca ofertę abonamentu jest dostępna po angielsku to już sam sklep niestety po angielsku dostępny nie jest co może być utrudnieniem dla większości osób. Przy odrobinie dobrej woli i korzystania z tłumaczy proces jednak nie jest skomplikowany.
Na stronie sklepu zakładamy konto podając adres e-mail i hasło. By przejść do formularza rejestracyjnego nie posiadając wcześniejszego abonamentu wybieramy „No, non ho una tessera abbonamento musei” czyli „Nie, nie mam karnetu na muzea”, a potem przechodzimy dalej.
W kolejnym kroku widocznym powyżej podajemy adres e-mail oraz numer Codice fiscale, który sobie wcześniej wygenerowaliśmy.
W następnym roku wprowadzamy dane takie jak imię, nazwisko, państwo, płeć, datę urodzenia, numer telefonu komórkowego (lepiej podać prawdziwy chociaż weryfikacja konta odbywa się za pośrednictwem adresu mailowego, a nie kodu SMS), wypełniamy też tytuł którym chcemy by się do nas zwracano i przechodzimy dalej.
Uwaga, podajemy prawdziwe dane bowiem w muzeach obsługa może weryfikować czy dane posiadacza karnetu są zgodne z danymi osoby, która wchodzi na zwiedzanie.
W kolejnym kroku wybieramy kraj rezydencji, a w następnym wybieramy hasło. Hasło musi składać się minimum z 8 znaków w tym jednego znaku numerycznego.
Po ustanowieniu hasła strona prosi nas o zaznaczenie najróżniejszych zgód z czego obowiązkowe jest tylko zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych i warunkami korzystania z platformy.
Następny krok to weryfikacja adresu mailowego. Po ponownym przeklikaniu wprowadzonych już danych (teraz nie da się już zmienić imienia i nazwiska czy numeru CF). Karta zakupiona w sposób elektroniczny widoczna jest w formie kodu QR.
Panel informacyjny pozwala na zakup karty dla siebie oraz dla innych osób, daje dostęp do podglądu wizyt, rachunków oraz daje możliwość rezerwacji dodatkowych wydarzeń dostępnych dla posiadaczy Abbonamento Musei. Zakup przez internet nazwany „ekologicznym wyborem” bez karty fizycznej jest tańszy o 1,50 EUR.
Zarówno na telefony z systemem iOS jak i na urządzenia z systemem Android istnieje aplikacja Abbonamento Musei dostępna w App Store i Google Play.