Regionalne władze Lombardii od dłuższego czasu naciskają na konieczność podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej, a więc i metra, w Mediolanie. Na ostatnich obradach Agencji Transportu Publicznego Lokalnego dla regionu metropolitalnego Mediolanu, w skład którego wchodzą także Monza i Brianza, Lodi oraz Pawia, podjęto decyzję odnośnie podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej w Mediolanie. Oto decyzja lokalnych władz.
Ostatnie podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej w Mediolanie miały miejsce w 2019 roku gdy cena za bilet wzrosła z 1,5 EUR do 2 EUR oraz w 2023 roku gdy podwyższono opłatę do 2,20 EUR. Tutaj pełen cennik metra i komunikacji miejskiej w Mediolanie.
Sejmik regionu co roku domaga się podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej w Mediolanie i zwiększenia opłaty za bilety przynajmniej o wysokość inflacji. Regionalne władze w Mediolanie postanowiły po raz kolejny doprowadzić do konfliktu z władzami regionu i podjęły decyzję sprzeczną z rekomendacjami.
Ceny biletów na metro, tramwaje i autobusy zarządzane przez Azienda Trasporti Milanesi (ATM) nie wzrosną w najbliższym czasie. Koszty dostosowania ceny biletu do inflacji pokryje w całości budżet miasta. To krok, który chroni kieszenie mieszkańców i tysięcy turystów przyjeżdżających do stolicy Lombardii.
Jesteśmy głęboko przekonani o tym, że nasz wybór jest słuszny. Nie możemy obciążać użytkowników komunikacji publicznej podwyżkami. Bilety i karnety w rzeczywistości stanowią tylko jedną trzecią całkowitych kosztów, reszta jest pokrywana z funduszy krajowych, praktycznie wstrzymanych na lata, a przez ponad jedną trzecią przez gminę Mediolan – stwierza radna Arianna Censi z Mediolanu

Najtańszy bilet komunikacji ATM w Mediolanie kosztuje obecnie 2,20 EUR i jest ważny przez 90 minut. Tutaj pełen cennik metra w Mediolanie. Przy okazji warto przypomnieć ile kosztuje IO Viaggio czyli karnet na którym poruszać można się również środkami komunikacji miejskiej w Mediolanie.
Decyzja Mediolanu to tymczasowe rozwiązanie i w przyszłości pewnie podwyżek nie uda się już uniknąć. Ustami radnej miasto apeluje do rządu centralnego o zwiększenie funduszy na transport publiczny. „Rząd musi podnieść Fundusz Narodowy Transportu” – wzywała Censi, wskazując na stagnację dotacji mimo rosnącej liczby pasażerów komunikacji miejskiej w Mediolanie.
W dłuższej perspektywie planowane jest wprowadzenie nowego systemu elektronicznych płatności za bilety w regionie który może być konkurencją dla IO Viaggio. Zarys nowego projektu zintegrowanego biletu na Lombardię już wcześniej opisywaliśmy.








